fredag 25 januari 2008

Vinprovning

Dukat för vinprovning.

Igår kväll hade vi vinprovning med jobbet. Intressant att se vilka viner som passar ihop med vilka ostar och vilka grönskaer som inte passar med vin (vindruvor och päron). Jag har jättetrevliga arbetskamrater och vi har verkligen kul när vi umgås utanför jobbet. Efter vinprovningen år vi buffé, alla tar med sig en rätt var så buffébordet blir dignande (vi är ca. 20 stycken). Dessutom är rätterna fantastiskt goda, det är bättre än att gå på gourmetrestaurang. Men sen är man ju proppmätt hela natten, nästan så att jag drömt mardrömmar för att jag var så mätt. Tog sovmorogn och hoppade över frukosten, perfekt efter en superkväll som igår.
Mitt bidrag till buffén, Stingpinnar med mango chutneysås.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken trevlig grej med vinprovning!
Trevlig helg,
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Anonym sa...

Jag antar att du var riktigt nöjd med den kvällen ;O)

Anonym sa...

hejsan
vad kul det var att få träffa dig. har ingen aning om när vi kommer upp igen men troligtvis till våren.
stor kram till dig och sötella.

Anonym sa...

Stingpinnar med mango chutneysås lät gott! Är det möjligt att få receptet på bloggen?

Anonym sa...

Lät gott, kul och trevligt! Skönt att ni är friska igen... och vilken trevlig litteratur du läser =)) kramar