tisdag 8 januari 2008

Nu är det vår...frökatalogerna har kommit

Underbart härligt...nu är det vår, även om ljuset fortfarande är något begränsat så är vi på rätt sida igen, nu blir det ljusare och ljusare. Ett tydligt tecken på att våren är här är frökatalogerna som dimper ner i bervlådan. Det är underbart att krypa upp i soffan med en mugg kaffe och drömma sig bort till sommarens blommor. Fundera på vad som ska försås och vad som ska köpas... Jag sår alltid för mycket frön och i år ska jag försöka hejda mig lite, man behöver ju inte så så många av samma sort. Det är i alla fall roligt att så dem och se dem växa...
Här hemma är det lugnt och tyst...förutom Ella som far runt ibland, jag tror att hon också tycker det är ovanligt. Sambon kommer hem imorogn kväll och då kommer också bonusdottern, så då blir det äntligen lite liv och rörelse. Kontrasten blir så stor när man har varit hemma llihop i tio dagar och sen försvinner hälften. Nu går i alla fall livet in i de vanliga runtinerna och det är alltid skönt. I slutet av januari börjar mammas lilla Ella på dagis och är inte så liten längre...hmmm det känns konstigt och lite pirrigt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med fröer.....mmmmm...blir såå sugen att så...men du, förresten måste jag bara tipsa om världens bästa fantasybok just nu: The traveller av John Twelve Hawks...såå otroligt superbäst!(Bläckhjärta är också jättebra!)

Anonym sa...

Vår?? Jag väntar på att vintern skall komma på riktigt. Spännande att Ella börjar dagis!

Anonym sa...

Jag har utmanat dig, haka på om du har lust!

Anonym sa...

Visst är vi äntlign på rätt sida året. Jag bor i hus, men är inte så mycket för trädgård, men jag blir avundsjuk på alla er som har ett sånt stort intresse i det.

Anonym sa...

Jag tycker också att det är roligt att "gräva i jorden. Nu bor vi i en lägenhet, men har skaffat en kolonistuga, som jag skall jobba med i vår. Har inte bestämt mig för vilka växter vi skall ha. När vi bodde i Hälsingland, så odlade jag ganska mycket och drev upp en massa plantor, blommor, tomater, gurkor och paprikor. Det var mycket roligt. Kanske att jag köper ett litet växthus till kolonistugan någon gång, vi får se hur det blir ./Faster IBW