onsdag 16 januari 2008

Jobb och trädgårdstankar

Jo, nu är jag tillbaka på jobbet efter superlång ledighet (är inne på tredje dagen) och det känns skönt. Blir lite mer rutiner i livet när man jobbar, men jag har fortfarande svårt att komma i säng på kvällarna. Men till slut blir man väl så trött att man måste hoppa i säng i tid.
Bild från Impectas hemsida...de har lite annorlunda och roliga fröer.
Nu är det vår, även vädret tror det, men det är ju faktiskt bara januari och ändå slaskar det ute. Jag har börjat studera frökatalogerna och jag tror att även detta år kommer det att bära iväg. Det är ju så fantastiskt kul att så olika frön och sedan se dem växa. I år har jag tänkt satsa rätt mycket på kryddor, bland annat flera sorters timjan och basilika. Jag brukar alltid vara så strukturerad för att det inte ska bli för många frön, tänka ut vilka blommor jag ska ha på olika ställen och i olika krukor. I år ska jag mer satsa på lust, köpa och så det som känns bra och sedan se var de får plats...risken blir väl att jag kommer att ha alldeles föär många plantor i slutändan, men det kan jag leva med. Mamma och syster brukar ta det som blir över. På tal om mamma så brukar hon alltid vilja ha tagetes för att de är enkla att driva upp och blommar hela sommaren. Men de sista åren har jag så annat åt henne och försökt att uppmuntra till andra blommor och tyvärr så har hennes rabatter varit tristare än de brukar så i år ska jag så tagetes åt henne...till och med flera sorter.

1 kommentar:

Mys liv och hem sa...

Hej.Det skulle ju vara kanonbra om vi kan samåka.Kan du maila mig på lillamysresa@hotmail.com så kan vi byta nummer?Ha det bra