onsdag 23 januari 2008

Detta läserjag just nu...


Jo, trots januarikyla och vintermörker är det trädgården som finns i mina tankar. Vad ska jag så och vad ska finnas i växthus och krukor? Men mest utmanande är ändå tanken på havstomten Kanonudden ska se ut, tänk, en helt tom tomt på 7500kvm där man kan rymma allt man vill och lite till. Finns bara pengar och drömmar (just det mer drömmar än pengar finns) så kan det bli paradiset i världen. Jag ser framför mig perennrabatter (en vit månskensrabatt), gräsmattor för barnens aktiviteter, strand att bada vid, en bäck med avslutande damm, ett så stort växthus att man både kan odla och sitta i, skogstomt med blåbär och vildhallon osv. Fast just nu är det bara skogstomt och inget annat. Men planer och ritningar på hus finns, så någon gång kommer vi till skott.
Men tills vidare är jag nöjd med min lilla tomt hemma, en rabatt (med perenner numer), ett par pallkragar, ett växthus och en badtunna. Ganska lagom att hålla efter, i år kanske vi till och med blir klar så att vi har en gräsmatta...den som lever får se.


Visst ser det ut som något att längta till?
Nu ska jag åka på bloggträff...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh är det din badtunna??? Vad härligt.

Anonym sa...

Vad trevligt det var att träffa dig!!! Jättekul att plötsligt ha ett ansikte och en röst och alla gester till sin tidigare mer platta bild!
Hoppas bilresan hem gick bra!
7500 kvm tomt är inte lite!!!!!
Ni kan ha rosenlundar och syrenberåer och potatisland och blomsterängar och fotbollsgräs och ändå plats för lite till!

Anonym sa...

tjusigt du har det (bilden)
jag åkte på en rejäl influensa
med bihåleinflammation och så hörde hon (doktorn)missljud från ena lungan tydligen lunginflammation på G
så det är ju inte så där jättebra än,men det blir väl
ja jag hörde min son c hade vägarna förbi
kul

Anonym sa...

Alltså...undrar om vi inte var på väg att köpa erat hus för typ tio år sen...???
Ligger det brevid .c.- a..a.e.t???
I så fall, grattis till världens snyggaste huuuus.......!!!!!