torsdag 17 januari 2008

Strukturerad matlagning

När jag lade in bilderna från julen på datorn hittade jag en bild som sambon tagit och den uppvisade hans oerhörda struktur när han lagar mat. Han brukar klaga på mig för att det blir så rörigt när jag lagar mat. Jag förstår vad han menar när jag ser bilden...
Det är julköttbullarna som han har lagt upp i så stiliga rader innan han skulle steka dem, som syrran sa "det där kan inte vara du som har gjort", vilket ju var helt sant. Han ska få uppdraget att göra köttbullar fler gånger, de var dessutom jättegoda.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj här har det hunnit hända massor sen jag kikade in sist! Visst är det härligt att vi alla har olika personligheter o egenheter! Kul bild o inlägg! Apropå bilden m badet i badtunnan, åhh så härligt det ser ut! Jag älskar varma bad o igår var det ngt knas med varmvattnet hemma hos oss, bada i ljummet vatten är ingen höjdare...Har mailat dig om lördag.

Anonym sa...

Vilken karl! Kan man boka honom när lusten till matlagning tryter? Trevlig helg, och kram!

Anonym sa...

Roligt inlägg!! Kan känna igen mig en aning i hans matlagning. Innan jag äter vill jag även stöka undan från matlagningsstöket. =)

Anonym sa...

Ert kök ser ut som mitt drömkök! här kommer en önskan: fota mera och lägg ut, helhetsbilder, detaljer osv. Ser helt fantastiskt ut!!! Sådär gör min man också när han steker köttbullar. Något manligt eller bara personlighet? Min man är sååå noga att fukta händerna mellan varje så kranen står och strilar hela tiden...

Anonym sa...

jag vill oxå se mer av ditt kök :-)
ha det bra tills nästa gång
kram

Anonym sa...

Hahahaa ja det ser verkligen ut som Jans köttbullar. Ingen oreda här inte. ;o)

Anonym sa...

champagne the finns på coop som lösvikt..... jag har köpt på obs, finns säkert på robih hood ha det gott!