onsdag 2 januari 2008

Det var de helgerna...

Nu är helgerna slut, i alla fall de som räknas. Jag är fortfarande ledig och ska vara det drygt en vecka till. Sambon åkte till Gran Canaria idag med sina jobbarkompisar så jag är hemma med Ella. Ganska skönt faktiskt att vara ledig en vecka till, känns lite lyxigt.
Det har varit bra helger, lagom mycket av allt, förutom motion möjligtvis... Vi har tillbringat julhelgen hos flickornas farmo och farfar och resten hemma, har hunnit umgås med lite av min släkt också och dessutom bara softat hemma, sambon och jag har till och med tillbringat en del tid framför hans fotbollsspel som han fick u julklapp. Men det är skönt när det är över och det kan bli lite mer rutiner i alla fall.
Ikväll har vi hämtat mormor och morfar på Kallax, de har tillbringat nyår tillsammans med syrran och hennes familj på Irland. De hade haft så kul att jag blev lite avundsjuk, men de konstaterde också att det är kul att vara borta för att man uppskattar att komma hem. Nu är det bara en vecka till syrran kommer hem också och det ska bli jättekul.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
Vad härligt att få vara så långledig!! Visst skall vi träffas i år!! Vi skjuter inte på det alltför mycket va? Jag tycker att vi gör det i slutet av denna månad, när U är tillbaks och jag har förhoppn.vis överlevt årsbokslutet. Kram Kusin M
Ps Ser fram emot din årskrönika! Synd att man inte gjort en varje år, nu när man har några år på nacken är det svårt att veta vad som hände när..Ds

Persiljas Hus sa...

Ååå, Irland! Härligt att ha en syrra där! Det är skönt med helger men ännu skönare när rutinerna återvänder...