tisdag 8 januari 2008

Utmaning

Jag har för första gången i mitt bloggliv blivit utmanad och det är jättekul.



Reglerna är följande:


Länka till den som utmanat dig.

Berätta 7 sanningar om dig själv.

Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.

Lämna ett meddelande till dom som du utmanar.


Så till själva utmaningen...sju sanningar om mig själv:



  1. Jag är kvällspigg och morgontrött, ingen bra kombination.

  2. Jag älskar skor, men avskyr att köpa dem eftersom de jag tycker är snygga är också vansinnigt obekväma och jag är hellre bekväm än snygg.

  3. Mina böcker är mina vänner och vissa av dem läser jag om varje år.

  4. Min hund tycker jag är en lat matte och jag kan nog hålla med om det.

  5. Jag tycker bättre om kyla och snö (om man inte behöver skotta) än om sol och väme.

  6. Jag är beroende av mattidningar och recept på internet.
  7. Jag tycker om att påbörja saker, men inte lika mycket att avsluta dem, entusiasmen räcker bara halvvägs.

Så till vilka som ska utmanas...hmmm, frågan är vem jag vill veta en massa spännande sanningar om...


Följande kan känna sig utmanade: Esters mamma, Fyrabarnsmamman, Annis, Deckarmamman, Barbro, Mys liv och hem, Lisas bibliotek

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med en utmaning, men då jag gjort den en gång länkar jag mina svar åt dej så här:

http://lisasbibliotek.blogg.se/utmaningar.html

ha det gott, och det var kul att få läsa lite nya saker om dej!

Anonym sa...

Vad spännande, jag ska absolut ta mig an detta, börjar känna lust att blogga igen nu när livet börjar halka in i rutiner (och jag börjar vänja mig vid att både jobba och ta hand om alla barn och annat hemmavid =)).... Har läst in mig bakåt i din blogg, wow vilket fint kök ni "fått"!!! och dina barn är ju bara för underbara =) kram

Anonym sa...

Kul att du antog utmaningen och kul att få veta mer om dig, hihi pkt 7 kan jag också känna igen mig i!
Hmm ja länken till Ulla har jag försökt o fixa men blogg.se fungerar sååå dåligt ikväll...

Anonym sa...

kul att veta lite roliga sannigar, kan gått hålla med dig på 1:an och 5:an. Hoppas du haft en bra jul och att dina kära mår bra!
Nästa gång vi ses är jag myndig och då kan vi dricka vin ihop!:)
KRAM

Mys liv och hem sa...

Tack för utmaningen.Jag ska försöka komma på nåt smaskigt ;)

Anonym sa...

Hej!
känner igen mig lite i din egenskaper... men inte så konstigt kanske vi är ju släkt..
jag har tassat in hos dig för ett tag sen,, men jag lämnade inte så mycke spår hihi
kram på dej med
hälsningar faster K

Anonym sa...

Hej!
Ska ta mig an utmaningen strax.
Skoj. Fast svårt!
DU!
Jag skulle vilja att du mejlade mig vid tillfälle;

persiljekvist@gmail.com

Anonym sa...

jag har mailat dig, läs och svara till mig eller persilja :-)
kram

Anonym sa...

ja det vore ju kul att träffas ... måndan kan bli lite svårt, men det finns ju fler veckodagar,
jag hör av mig då jag är uppe i norrbotten..
har inte bestämt mig än hur länge´
visstelsen blir .. jag åker buss upp dit så jag har ju ingen bil
är helt beroende på hur dom jag åker till vilka möjlighter de har att skjutsa och hämta mig och så..
jag har ju inte träffat din man eller din lilla dotter heller.
och som sagt var skulle det vara kul!

Mys liv och hem sa...

Jag kommer inte på nåt spännande så jag passar utmaningen..sorry