onsdag 2 maj 2007

Våren en härlig tid

När jag kom hem från jobbet var familjen frånvarande så det blev några minuter över. Så jag tog en runda i min "lilla" trädgård. En stackars blombänk och växthuset...ett hål i marken där sambon började gräva ur i höstas och hann inte klart innan vintern och Ella kom. Så gräsmattan är frånvarande på min minitomt (ca 100kvm som inte är bebyggt). Men i den blombänken som försummades i höstas på grund av långt gången graviditet så dyker det ändå upp blommor. Tulpanlökarna som i princip övervintrat ovan jord har börjat skjuta skott och sommarnejlikorna som räknas som sommarblommar på dessa breddgrader kommer också för andra året...visst är väl naturen underbar. Dessutom kom ett mail idag om att mina sticklingar som jag beställt är på väg. Nu finns det verkligen hopp för sommarens blommning. Om jag bara får sambon att gräva igen hålet och lägga dit den mur han planerade så stort för i höstas, så kommer miniträdgården att vara fantstisk i mitten av juli.


Så här prunkande (något i överflöd, jätteeternellerna var lite väl aggressiva, blir inga såna i år) var rabatten i augusti förra året. Nu längtar jag till midsommar, när köket är klart och trädgården i ordning...kanske en stor sommarfest för släkt och vänner för att fira.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, hej - kul att du hittade till mig. Tack för inlägget. Kul att så mycket överlevt, verkar ändå varit en rätt snäll vinter. Ser i min trädgård att det är mycket som jag trodde torkat bort eller som borde fryst bort som faktiskt spirar.

Anonym sa...

Estersmamma tittar in till dig :-)

Anonym sa...

Jag hoppas man blir bjuden....

COl sa...

Hej, Vá kul med trädgårdsfest!
Nu har vi något extra gemensamt - TRÄDGÅRD!
Vá fint det ser ut!

Kram
C:-

Anonym sa...

Ja vi får väl hoppas att det blir party