onsdag 9 maj 2007

Beroende av min dator?

Äntligen har vi nya trappen på plats och gissa om det blev fin (bild kommer senare) och så skön att gå i och vilken känsla att slippa stege och byggställningar för att ta sig upp på övervåningen. Nu återstår "bara" golv, kök, tapteter, färg osv. Men vi börjar se hur det kommer att bli och det känns bra.
Jag har gjort en fascinerande och lite läskig upptäckt. Sambon hade med sig datorn till jobbet i måndags så jag och Ella fick klara oss utan, inga problem vi flängde runt hela dagen. Men när sambon kom hem och sa att han hade glömt den på jobbet och att den skulle komma på tisdag då började det klia lite i fingrarna. Jag som hade sett fram ett mot lite surfning, lite bloggande och som avlutning ett par rundor Betapet, men icke. Ja ja tänkte jag, det är ju inte hela världen. Men på tisdag fm börjar avsaknaden av dator kännas jobbig, jag var hela tiden på väg att sätta mig för att kolla saker (hur hittar man telefonnummer i om man inte har internet?). Suck, det är bara att konstatera att jag är beronde av min dator och av internet. Jag vet inte om jag behöver göra nåt åt det med det är ändå trist att inse. Hur är det med er? Klarar ni två hela dagar utan att vara in på internet en enda gång?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nja inte vet jag om jag klarar det...jo kanske under ett lov eller en helg men jag är helt klart beroende. Speciellt sedan jag började blogga och läsa andras bloggar....

Anonym sa...

Man klarar sig väldigt dåligt utan dator...
Vi hade inte uppkoppling på 3 veckor förra sommaren pga ett åsknedslag.
Just det där vardagstittandet, banken, telefonnummer, googlandet på grejer man söker osv det är inte lätt att klara av utan datorn.
Sen är ju Betapet sååå roligt.. men det är länge sen jag spelar nu. Jag tycker det är perfekt att inte vara beroende av nån annan för att spela. Kanske får möta dig nån gång?

Ellasmamma sa...

Självklart kan vi ta en match i Betapet, jag har samma lias där som här.