lördag 12 maj 2007

Renoveringen fortsätter

Det börjar nästan likna en plats att bo på, men än saknas golv och kök i stora delar. Har ägnat gårdagen åt att riva lager efter lager av tapet, förmodligen ett jobb som är något onödigt men det känns bra att göra saker ordentligt under. Det finns ju rätt många lager tapet innan och vi kommer kanske att bidra med några också. Har hittat tapeter från flera årtionden, en del så snygga att jag definitvt skulle kunna ha dem idag. Det bevisar verkligen att modet i inredning återkommer.
Idag har jag varit på auktion och det var verkligen trevligt. En farbror till min mamma gick bort för ett tag sen och nu var det auktion inom släkten på hans saker. Han hade jättemånga fina grejer och det fanns även tavlor som han målat själv. Ropade in en sån til mamma som inte hade möjlighet att vara med. Själv skaffade jag ett par underbara äldre stolar med stoppning som kommer att passa bra i vårt äldre hus (ursprungsbyggnaden är från 1934). Jag känner mig verkligen inspirerad att köpa både nytt och äldre saker till huset nu när vi håller att renovera. Jag längtar till mitt nya kök....håller till och med att planera lite vad mat jag ska laga när det är klart. Just nu lever vi på pizza, hamburgare och mat ur frysen som jag lagat färdig. Känns lite trist eftersom en av mina passioner är att laga mat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ella är söt som en karamell...på tal om kök och renovering;)

Anonym sa...

På bilderna bredvid...alltså