söndag 6 maj 2007

Behovet av plantor

Äntligen hemma. Vi bestämda att efter två nätter hos Ellas mormor och morfar så fick det vara nog och flyttade hem igen. Kanonbra att vara hos dem, service med mat och barnvakt, tackar, men hemma är alltid bäst. Trappen är fortfarande frånvarande, men vi lyfter upp bäbisen via byggställningen och klättrar själva, oooo så skönt att sova i egen säng.

Igår åkte vi på vårmässa och det var trevligt...mycket att titta på och att köpa. Egenligen behöver jag ingenting just nu med ett kök och en trädgård i oordnin men lusten att köpa plantor finns alltd, kan inte förstå hur det kommer sig. Jag har drivit upp rätt mycket plantor i år som redan finns ute i växthuset, men många av blomplantorna dog eller grodde aldrig. Så dök en glad överraskning upp på posten (överraskning och överraskning, jag hade fixat det själv, men förträngt det). Plantorna jag tidigt i våras beställde via Easyplant fanns i små praktiska plastförpackningar på posten. Jättefina sticklingar som bara var att sätta ner i jord. Nu är också krukor och rabatter räddade. Så åter till mässan, fanns flera montrar som sålde växter så jag halkade dit...och kommer hem med två sorters tomater till, en chiliplanta och en paprika plus en engelsk pelargon...Hur jag ska rymma allt i växthuset och i min enda rabatt är en gåta, men jag känner mig rik med så mycket plantor som frodas. Visst kan väl känslan av rikedom vara förunderlig?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lena! Kul grej med blogg.. det är bra att kunna skriva av sej ibland kul.. fortsätt med det ..kramis vännerna från stortjärn i västerbotten