onsdag 9 maj 2007

Planering av tiden

Jag har under några år nu tagit det ganska lugnt med att planera in saker i förväg utan mer försökt att ta dagen som den kommer. Detta beror på att jag till julen 2003 gick in i vägen och orsaken var till viss del på mitt överdrivna planerande och aktiverande av mig själv. Men nu verkar det som om jag tagit upp tråden med planer igen och det känns faktiskt rätt så bra. Men jag måste ändå hålla i mig så att planerandet inte går till överdrift, har ju varit i väggen en gång och vill inte dit igen, så kul är det inte att studera tapeter på nära håll...
Hur som helst så kollade jag precis i min almanacka och konstaterade att alla helger utom en fram till midsommar är inbokad. Jag som trodde att det var många fler helger dit. Fast allt som är inplanerat är nöjen, två 40-årsfester, ett bröllop och ett par andra sociala tilldragelse. Frågan är ju bara när ska vi hinna med renoverandet och trädgårsfixandet. På veckorna när en av oss är föräldraledig hinner man ju inte så mycket mer än vardgsbestyr och ta hand om Ella. Men vi får väl ta till kvällar och nätter för att sätta upp tapeter och måla lister.
Jag ser i alla fall ett slut på alltihop, tills vi startar vårt nya projekt som handlar om att bygga vårt paradis på havstomten. "Kanonudden" är namnet ppå paradiset och än så länge finns bara el och en husvagn där, men det kommer att bli ett fantastiskt ställe. Det finns plats för både mina och sambons intessen och projekt och gott om plats för barn och hund att stoja runt på....men mer om Kanonudden senare.
Men kolla in utsikten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vilken fin tomt!!!
Det kommer att bli underbart där, ska ni bygga pemanentboeende eller fritidshus?
Intressant att följa fortsättningen på det.

Ellasmamma sa...

Jo den är underbar, vi ska bygga ett fritidshus med året runt standard, bastu vid havet och liten sovstuga.

Anonym sa...

Jag är sååååååå avundsjuk....skulle också vilja ha en tomt vid havet....någon gång kanske....