tisdag 27 maj 2008

Tidsrusning och pollenchock

Jag tyckte precis det var jag skrev förra inlägget och nu har det gått en hel vecka sen dess. Denna årstid med ljusa kvällar och nätter går tiden verkligen fortare än man vill. Jag vill ju suga på detta, hinna njuta av varje sekund av ljus... men icke. Pollen och pollenallergi är däremot inget jag känner för att suga på, ju fortare det går över desto bättre. Jag är ändå lyckligt lottat eftersom min allergi är tidig och mest björk, till midsommar brukar jag var a symptomfri och kan njuta av resten av sommaren. Men nu...en förlamande trötthet härjar i min kropp och det känns som om jag aldrig är riktigt utvilad, kan alltid sova lite mer. Lite trist eftersom lusten att göra en massa saker både utomhus och inom hus finns, men inte orken att genomföra...suck.
Bild:SVT

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag besvärar oxå endel av pollen,rätt lindrig variant än så länge med gruskännsla i ögonen och kliande.,men i år har jag känt mig så trött,nästan håglös...tydligen är det pollen som är boven,känner igen mig i din beskrivning..inte kul alls!

Anonym sa...

o min dotter har samma bekymmer, men med ögondroppar och Cetrizin funkar det bra.