söndag 18 maj 2008

Kan inte låta bli...



Vackra blåa penseér och röda tusenskönor


Ännu mer trädgårdsbilder blir det... Med tanke på det iskalla vädret och att sommaren och till och med våren känns långt bort, kan jag inte låta bli att visa lite bilder på mina blommor. Varje gång jag går ut på bron och ser de tappra penseérna och de tåliga Tusen skönorna som blommor och trivs trots minusgrader varje natt, blir jag glad ända in i hjärtat. ÄVen växthuset är en källa till nutning och glädje, kliver in där och det känns som om jag förflyttats till helt andra vreddgrader, varm och fuktigt och en under bar doft av jord och blommor. Helt fantastiskt, så jag härdar nog ut tills sommaren och värmen kommer på allvar.

Plantor i växthuset...snart dags att sätta ut dem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad det växer o frodas hemma hos dig!!! Själv har jag "fullt sjå" med att hålla liv i de växter som barnen planterat på skola o dagis!

Anonym sa...

Oj vad det frodas i ditt växthus....
Här i Göteborg, där jag har varit på kongress hela helgen, frodas grönskan och jag njuter av att titta ut över taken och se den skiftande vårgrönskan i träden... Nu väntar bilfärd hem mot Stockholm hem till sambo, katt och Gollum

Anonym sa...

kraftiga penseér..dom ser ut att trivas hos dig
annat är det hos mig mina stackars ute blommor har inte det lätt.bara att inse att trädgårdarbete är inte riktigt min grej..eller kan man lära sig tro?