måndag 12 maj 2008

En försmak av sommar

Jo, verkligen, vädret i Stockholm var toppen, soligt och varm och helt underbart... När jag klev ut på Kallax höll jag på att stelna av de kalla vintervindar som drog fram. Men sommaren kommer väl även hit så småningom. Helgen har varit toppen, helt fokuserad på trevligt umgänge med gamla vänner. Dessutom har jag ju fått träffa Sigge, senaste nykomlingen i tjejgänget (fast han är kille). Fem veckor gammal och supersöt, se själva:
Jättemysig, ska bli spännande att se honom växa upp.
När jag kom hem på lördag var det dags att duscha och byta om för nästa party, inflyttningsfest hos en kusin och hennes sambo. Så roligt vi hade, kom hem vid halvtre tiden och det kändes inte alls som om kvällen varit så lång. Många släktingar och vänner som jag inte träffat på länge, mycket pratande, allsång till gitarr, karaoke och fantastiskt god mat. En fest som går till historein...Synd bara att mani nte är van att vara uppe sent längre (annars lägger vi oss senast halv elva även på helger....småbarnsförälder...inte direkt nattugglor), söndag var en trött dag, skönt att det är måndag idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja tänk att det skiljer ca 25 grader mln Sthlm o Luleå...Du tänkte inte på att ta med lite värme hem igen?
Vad härligt du har haft det!