måndag 3 september 2007

Hemmadag

Nu är det jätteskönt med hemmadagar, när jag jobbar tre dagar så är de lediga dagarna guldkanten på tillvaron. Ella har kommit på att datorn är kul och gör allt för att få tag på den när man sitter vid den. Gardinerna är inte på plats än men de kommer, jag fick upp längderna i lördags, men igår blev enslöardag. Skönt att faktiskt ligga i soffan och se friidrott och halvsova, kan inte komma ihåg när jag sist låg och sov i soffan på dagen.

Jag har funderat rätt mycket sista tiden på hur livet är. Pratade med min vän som är sjuk och hon har en sån fantastisk förmåga att se positivt på tillvaron trots sjukdomen. Det gör att jag känner mig tacksam för att min familj och min stora släkt mår bra och ingen är drabbad är livshotande sjukdomar. Det finns de som säger att med stor släkt och många vänner kommer också många sorger, men så mycket glädje kommer först. Både sorgen och glädjen är ju en del av livet, men det ena är så mycket svårare att hantera.

Jag ska verkligen försöka njuta av livet och av varje minut och dag som allt är bra, för andra tider kan komma och då är det ju dumt att ha klagat sig igenom de goda dagarna. Ha det bra alla vänner och njut av de goda småsakerna i livet.


Min syhörna i köket, snart är alla gardiner på plats.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man blir påmind då och då att livet är både och...kram på dig!

Anonym sa...

Ja visst finns det mycket att vara tacksam för. Det är viktigt att kunna se det mitt i allt när livet rullar på.

Ellasmamma sa...

Jo det är svårt att vara tacksam, men ibland får man ringklockor som är nyttiga...