fredag 7 september 2007

Veckorna springer...

Sen jag började jobba så springer veckorna iväg ännu fortare. Jag vet inte var tiden tar vägen, men jag hinner i alla fall en hel del. Hemma börjar det likna nåt, två gardiner av fem är uppe, veden är inne (inte jag men sambon har fixat det), i helgen ska vi olja in golven några varv och under tiden ska sambon börja med gången som saknas på tomten ( har bara ett stort hål just nu).

Gropen där gången ska vara...



Det är roligt att jobba, jag känner mig så full av energi och det smittar av sig när jag kommer hem. Det är skönt att vara trött när man lägger sig också för då sover jag mycket bättre. Tomtern i växthuset blir sakta men säkert rödare, men vi skulle bhöva en rejäl värmeknäpp till om det inte ska bli mängder av "stekta gröna tomater". Någon som har tips på vad man annars kan göra med gröna tomter? Jag vill inte ha dem liggande inomhus i år och vänta på att de ska bli röda, för det tar så mycket plats. Trädgården ska också få en uppryckning, dvs. jag ska rycka upp alla fula blommor i min (enda) rabatt och ersätta med snygga perenner som sköter sig själva.




Mina röda tomater...



I helgen ska vi bo i husvagnen hemma hos mamma och pappa, det gå rinte att bo hemma när golven ska oljas eftersom det luktar så mycket. Det ska bli riktigt trevligt att umgås rejält med dem, det var ett tag sen sist. Förra lördagen umgicks vi med syrran och hennes familj och det är evigheter sen vi träffades alla fyra vuxna med barn. Syrrans sambo har dubbelarbetat hela sommaren så han har vi inte sett skymten av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä men, hej, vad roligt med en pitebo till som bloggar!! Jag jobbar 75% nu, min första vecka... känns lite darrigt som du såg..=))

Ellasmamma sa...

Jo jag förstår det, svårt att hålla fokus på rätt saker, men det blir väl bättre allt eftersom tiden går.