onsdag 26 september 2007

Sittplatser vid havet

Idag har jag och Önska strosat vid havet i en timme, utan vagn och bäbis, bara vi två...jätteskönt och längesen. Vid Gläntan, bortanför Pite havsbad finns en underbar strand som är helt öde den här årstiden. För en gång skull kom jag ihåg att ta med mig kameran och det var tur, för ljuset är verkligen underbart den här årstiden...också. Under promenaden upptäckte jag flera fantastiska sittplatser....alla gjora för att meditera till vågornas brus.
"Farmors soffa"...är den gröna soffan, komplett med namn och allt. De andra två förblir namnlösa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilka fina bilder!
hejsan, nu ser jag ju halva dig :-)
vad duktig du är som har gjort iordning i växthuset. jag har inget men tänkte så stort göra vinter i trädgården förra helgen men... jag får nog fortsätta med det i helgen. gräset blev klippt iaf.
kram

Anonym sa...

Underbara bilder, och underbara gläntan....därifrån har jag såå många härliga minnen att jag blir nostalgisk av dina bilder....

Anonym sa...

Vilka vackra bilder! Den gröna soffan är ju underbar och borde ha sin plats lite mer skyddat kan man tycka! Vad avundsjuk jag blir på ditt växthus, vad skulle jag inte göra för att få ett...?! kram på dej!

Ellasmamma sa...

Esters mamma, jo det är lite nostalgiskt att göra vinter, för det betyder att sommaren defintivt är slut. Men det är skönt när det är gjort.

Lisa: visst är gläntan underbar...oavsett årstid är det vaackert där.

Barbro: den gröna soffa vill ajg ha i min trädgård....får väl se om man hitta nån som kan snickra en kopia. Jo växthuset är underbart, vill bara ha mer tid för det...kram