måndag 10 september 2007

Hösten är här

Jo nu är det höst på riktigt, hög sval luft och träden börjar gulna. Det är skönt för jag gillar verkligen hösten. Sommarens krav börjar släppa, man kan krypa upp i soffan och mysa, dricka te och prata. Vill man, kan man bara slöa framför TV:n och ingen tittar snett på en.



Löven börjar gulna...
Helgen har varit bra, fredag kväll skurade vi golvet i sinne och sen har sambon oljat det flera gånger under helgen. Hålet i gräsmattan är historia och snart har vi till och med en gång där. Växthuset har fått sig en snabböversyn och där mognar tomaterna fortfarande...underbart gott med egna tomater. Känns som om jag tjatar om dessa tomater, men de är viktiga för mig, en dröm har gått i uppfyllese med växthuset.
Sambon har fyllt år också och nu är han hela 38 år gammal, hade hittat en antik fåtölj som han verkligen tyckte om. Jag ska sluta köpa nya saker åt honom, han sålde ölpumpen som han fick förra året på Blocket, så nu blir det antikt för hela slanten.



Fåtöljen till biblioteket.

3 kommentarer:

Anonym sa...

fin fåtölj.
tack för i kväll hoppas att vi kan göra om det nån gång.

Anonym sa...

Jättefin fåtölj... vad lyxigt det låter med ett bibliotek!! Tack för dina snälla ord, själv tycker jag att du också har en mycket fin blogg! kram (PS jag lägger upp dig som favorit nu...)

Ellasmamma sa...

Esters mamma: det var trevligt att spela, men jag vill ha revancsh :-)

Barbro: kul att bli favorit hos dig, du finns redan som favorit hos mig, din bloggs utseende är verkligen inspirerande.