söndag 30 september 2007

En tomt vid havet




Jag älskar verkligen havet...upptäckte det när jag bodde i Eskilstuna och för första gången livet inte hade havet nära mig. Jag har aldrig varit speciellt mycket ute på hvaet, men inser att närheten till det gör att jag känner mig fri. Igår var vi ute på Kanonudden, vår havstomt. Fortfarande finns nästan ingenting på den, en liten friggebod som förvaring och ett elskåp. Men tomten är våran och den är fantastisk, trots allt ris och allt som är ogjort där. Men jag ser framför mig att så småningom sitta där i mitt jättestora växthus med både växter och uterum, dricka en kopp te i solnedgången och sedan vandra ner til bastun vid havet...den drömmen är långt borta än... Men igår satt vi i solen vid en eld därute...grillade lite hamburgare till lunch och njöt av värmen och havets glittrande. Huvudsaken är väl att man njuter här och nu av det man har...men det är skönt att ha drömmar också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man ser vem som är söta Ellas mamma :-)
Hoppas att du får en bra vecka.
Kram

Ellasmamma sa...

Tack så mycket, det värmde...ha en bra vecka du också.

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att SE dej! Blev lite nyfiken så här bara....vad gör en personalstrateg? Och vart jobbar man då?

Ellasmamma sa...

En personalstrateg (åtminstone jag) arbetar med övergipande personalfrågor som t ex. kompetensutveckling, personalförsörjning och jämställdhet på en kommun.