lördag 15 september 2007

Höststök

Det är skönt med höst och ruskväder. Man kan vara inne och ta det lugnt eller bara pyssla på utan att känna att man måste vara ute för att vädret är bra. Idag har vi ambitionen att fixa till de sista resterna inomhus. Jag ska sy klart de sista gardinerna, sambon ska sätta upp gardinstänger och sen ska möblerna på plats ochtvalor upp. Det kommer att bli ett riktigt ombonat och mysigt hem. Golvet blev supefint efter förra helgens oljning, nu fastnar itne fläckarna om man spiller...men vi lär nog få göra om det minst en gång per år.


Som det kanske märks så tycker jag om hösten, för mig är det en tid av omstart och pånyttfödelse, energin återvänder med den höga luften och samtidigt finns tid och utrymme för te i soffan, tändaa brasor och ljus och umgänge. Tänk vilket fantstiskt land vi lever i med fyra underbara årstider som gör att man kan njuta av dem alla. Vid varje årstds slut är jag less på den och längtar efter nästa, det är fantstiskt att få ha det så.

5 kommentarer:

Maria sa...

Jag tycker också att hösten är bra, precis så...nystart, tid för mys och pyssel inne.

Anonym sa...

Mmmm med hösten kommer avslappningens tid, en tid för nystart och eftertanke....

Kram Katarina

Anonym sa...

Hösten är min bästa årstid...precis som du tycker jag att det är då året startar...)och faktiskt får man köpa nya höstkläder då...)tid för böcker och the...tid för kompisar och familj..hösten är underbar!

Anonym sa...

Höst är mys med tända ljus och eftertanke... sakta uppladdning till julbestyr.. en sorts tidig vintervila utan stress... kramar

Ellasmamma sa...

Jo jag håller med er alla, det trista är att hösten och innehåller förkylningar och andra baciller som gör att man däckar. Men detär bara att bita ihop och kurera sig...