söndag 23 september 2007

Bokhylla på gång


Här...mot den här väggen, utan byrå...här kommer min inbyggda bokhylla att finnas. Idag har vi haft snickaren som ska göra den, på besök. Han funderade...tittade på ritningen och bestämda sig för att han ville göra det och började sen fundera på hur. Ställde frågor som varken jag eller sambon hade svar på...men den kommer att bli jättefin. Dessutom innebär det att en dröm går i uppfyllelse, har alltid velat ha en inbyggd bokhylla i ett bibliotek. Ett problem bara...när sambon frågade vilken färg bokhyllan skulle vara, såg jag ut och kände mig som ett frågetecken...vit såklart, sa jag. Då tittade ha konstigt på mig och jag blev tvungen fråga vilken färg han tyckte den skulle vara...brun. Hmmm, kan bli en svår nöt att knäcka, i mitt huvud har den alltid varit vit.


Det här är vårt extra- (gamla matbord)bord, det har stått kvar i vardagsrummet som en rest efter sommarens renovering av köket. Ett tag levde vi våra liv vid detta matbord i vardagsrummet...en halv värld från tvättstugan där maten lagades. Men sen har det blivit kvar, har anänts som avlasntingsyta, lekbord till bonusdottern (fullt med saker) och spelbord Tanken har hela tiden varit att det ska ut...men nu har vi ändrat oss, det kan ju få fungera som lek-/pyssel- och spelbord ett tag till. Det ryms utan vidare i vardagsrummet (snarare att rummet skulle bli lite öde utan det) och det är rätt praktiskt med ett bord där man inte alltid måste plocka bort det pyssel man håller på med bara för att det är matdags. Bästa av allt är att Ella inte når upp till det...hon är hopplös nu, försöker nå och plocka ner allt hon kan, sen äter hon det hon har fått ner.





5 kommentarer:

Maria sa...

Blir nog mysigt med en inbyggd bokhylla...vet inte om det är bilden som gör det, men det ser ut som om det är lite högre i tak i ert rum...?!

Ellasmamma sa...

Jo vi har ett gammalt hus så takhöjden är 2.60m. Det gör rummen lite luftigare.

Anonym sa...

Äntligen...får jag snart se den inbyggda. Den kommer att bli superbra i VITT kom ihåg det VITT!!! Puss till sambon då kanske du får som du vill;)

Mys liv och hem sa...

Jag säger vitt och har röstat på det i din fråga :-).Blir alltid lika glad att hitta fler pitebloggare.Vi är MÅNGA har jag upptäckt.Kul.Ha det bra

Ellasmamma sa...

Välkommen, Mys liv och hem, alltid kul med nya besökare och dessutom pitebo...