onsdag 20 februari 2008

Ledig dag

Det är skönt att vara hemma och ledig en dag mitt i veckan, det blir en paus i allt och jag och Ella får tid tillsammans och tid att umgås med andra. Jag känner mig fortfarande trött efter influensan och Sambon är inte heller i form. Barnen är däremot pigga och krya och det är skönt. Planerna för dagen var ett tripp till IKEA, men vi ställde in den igen. Det är dumt att åka iväg en hel dag när man inte känner sig riktigt kry. Vi får ta det nästa vecka istället.
Risken med att jobba mer båda två och barnen på dagis är att livet börjar gå ännu fortare. Det känns som om jag inte riktigt hinner med, livet går ut på att laga mat, plocka undan och få barnen i säng. Stunderna att bara var i nuet med barnen blir färre och då känns det som om tiden går fortare. Bonusdotterna börjar 6-års till hösten och det är ju inte länge sen hon var en liten tulta. Nu har hon ett socialt liv, även utanför dagis, med kompisar och aktiviteter som vi vuxna inte är en del av. Snart är Ella där också och då övergår man som mamma, från att vara deras centrum i livet, till att vara markserviceinstans som står för mat och skjuts. Men var sak har väl sin tid...och jag antar att det finns en tjusning i barnens alla åldrar.
Lilla stora bonusdottern, drygt två år gammal...visst syns det att de är syskon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snabbar mej in och kastar in ett "HEJ!" Ha det gott, vännen!

Anonym sa...

en sötnos med glass på näsan :-)