måndag 18 februari 2008

Hur vi människor fungerar?

Jag började fundera lite på hur vi människor fungerar? Dagens stora samtalsämne har varit melodifestivalen och om rätt låtar gick vidare och de flesta jag pratat med verkar tycka att det var så... men alla påpekar hur Carola såg ut när hon fick veta att de inte gick direkt vidare till Globen. Aftonbladet hade beskrivit hennes min som "en häpen älg" och många andra tycker att "det syntes att hon blev besviken" osv. Jag tycker det är konstigt att om man är känd får man inte visa att man blir besviken om det inte går bra. Det är klart att Carola var jättebesviken, hon och Andreas var ju favorittippade och det är klart att Cissi i Let´s dance var ledsen för att de åkte ur. Alla är ju med i tävlingarna för att vinna så det är klart att de blir ledsna och besvikna om de inte gör det. Det som fascinerar mig mest är hur media och människor reagerar, som om det vore konstigt och lite fult att visa det. Jag vet inte, tycker vi att de som är kända på olika sätt är lite mer eller lite mindre människor än vi andra och därför har de inte samma känslor...
"Häpen älg..." (Microsoft Office clipart)

3 kommentarer:

Persiljas Hus sa...

Håller med. Sen är jag SÅÅÅ less på media. De underskattar verkligen oss läsare- (hoppas jag annars är det för sorgligt). Det var på löpsedel om Carolas Troschock eller nåt sånt, att hon dansat så att man såg trosan. So what???? Ingen skulle väl ha sett det de mikrosekunder det skedde om inte en fotograf haft som UPPDRAG att sitta och vänta på att hon skulle dansa just så att han/hon kunde få en bild att "göra skandal löp" på. Jag blir så trött!

Anonym sa...

Lite trist för de som vann att alla löpsedlar dagen efter I ALLA FALL bara handlade om Carola och Andreas och deras besvikelse och ev. kommentarer.... ganska typiskt... Det tråkiga är att de trots allt måste tjäna en massa pengar på dessa rubriker, annars skulle de väl byta taktik tänker jag... Så. Enda sättet att få de att ändra sig är att börja läsa andra tidningar, tidningar som kostar på sig lite andra vinklingar... kram till dig, vilket bra jobb ni gjorde på mässan =)

Ellasmamma sa...

Jo, jag blir också less på media, men samtidigt är det svårt att komma undan. Men jag håller med Persilja, att media måste verkligen underskatta sina läsare med tanke på vad som skrivs.

Tack för det Barbro, vi har lite förbättringar att göra på montern men sen kommer den att bli toppen.