onsdag 15 oktober 2008

Stor tjej

Ja, så har det gått två år av Ellas liv...och fort gick det. Alla som har barn har sagt det, men jag har inte trott dem på allvar förrän jag fick egna. Tiden rusar iväg och jag hinner knappt med. Ella fyllde två år i måndags och är en självständig dam...pratar gör hon, men inte så att någon förstår. Ibland blir hon så frustrerad för att hon vill något och berättar det för oss, men vi bara tittar på henne och sen gör vi fel sak. Hon kommer garanterat att ta igen pratandet så fort hon börjar...det har hennes pappa gjort. Han hade inte heller bråttom med att prata (till skillnad från Ellas mamma som pratade sju stugor fulla vid ett års ålder) men han har definitivt tagit igen det sedan.

Ellas födelsedagskalas blev en lugn tillställning (så lugnt nu det kan bli med fyra barn i åldrarna 1,5 år, 2 år, 3 år och 6 år), med bara familjen, tårta och nya leksaker. Jag tror inte riktigt hon har fattat idén med att fylla år. Folk sjunger, man får öppna paket och sen får man fika...kul javisst, men varför??? Favoritleksaken blir nog leksaksdammsugaren som hon fick, alla fyra barnen bråkade nästan om den när den packats upp...och visst är väl drömmen en egen dammsugare som både låter och suger, i alla fall om man är liten, jag har en känsla av att dammsugaren inte kommer att vara fullt lika stor favorit hos barnen om några år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är bara att instämma, sen man fick barn rusar livet fram i 180 och man hinner inte med själv.

Gratta Ella fr oss!

keb sa...

Hälsa 2 åringen med en stor kram från mig!!

Anonym sa...

GRATTA Ella även om vi inte träffats!
Tycker livet rusar även utan barn. Snart nytt år igen!

Anonym sa...

Stort grattis i efterskott till världens sötaste och goaste Ella!!