fredag 17 oktober 2008

Sportweekend i grannstan´


Jag och sambon ska på sportweekend i grannstan´Skellefteå. Åker lördag fm. för att shoppa och äta middag, sen hockey, nöjen och hotellnatt med frukost...låter härligt eller hur? Det är sambons födelsedagspresent från mig som vi ska njuta av tillsammans. Jag har verkligen sett fram emot detta, både att shoppa i Skellefteå och att bara vara tillsammans utan barn, ibland behöver man verkligen vuxentid.
Fast det där med shopping är verkligen inte min starka sida. Jag gick igenom min garderob i veckan och slängde en massa kläder som jag inte haft på flera år och nu vill jag skaffa lite nytt. Jag är expert på att impulshandla kläder på rea. Kläder som jag sen inte riktigt vill ha, men de var ju i alla fall billiga. Men denna gång ska det inte impulsköpas, jag har kollat vad jag behöver, konsultera min personliga shoppare (en barndomskompis soom har koll på vad osm är modenrt och som dessutom vet vad jag passar i) och dessutom skrivit en lista. Så nu vore det väl konstigt om jag skulle komma hem med kläder som jag inte rikgt behöver eller vill ha. Vi får väl se hur det går. Dessutom ska det handlas lite till barnen också och det är ju alltid kul (man behöver inte prova kläder som är för små eller inte passar, bara att köpa rätt storlek).

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle oxå behöva shoppinghjälp just för klädbiten!

Är i skriande behov, men köper jag ngt blir det ofta fel..tycker heller inte att det är kul att köpa kläder.

Ha en mysig weekend, vuxentid det behöver alla småbarnsföräldrar ibland!!!!