tisdag 7 oktober 2008

Festlig vecka

Jo veckan som gått har verkligen gått i festligheternas tecken, de har löst av varandra. Först fest på Berns i Stockholm förra tisdagen. Det var verligen jättekul att träffa alla gamla vänner, fast det känns att tiden går och att båda jag och dem är på andra ställen i livet nu, jämfört med då. God mat och bra underhållning, men inte speciellt sent blev det (till skillnad från alla tidigare LIP fester som aldrig slutat före två) var vi hemma redan vid halv ett. Men det känns som ett bra avslut av LIP och av människorna där. Vissa kommer jag förmodligen alltid att ha lite sporadisk kontakt med och andra är det nog det sista jag sett av dem, men det var skönt att se att alla har det bra och att livet knallar på.
.
Bild från Berns hemsida

Nästa fest utspelade sig som en tydlig kontrast mitt i vårt dagliga liv här i stan. Cykelfest på området, förrätt, varmrätt och efterrätt hos olika personer. Vi fick uppdrag att bjuda på efterrätt. Ingen aning om vilka som skulle komma på festen och om det fanns någon vi kände. Rejält nervösa cyklade (2 grader varm och ösregn, härligt) vi iväg till vårt förrättsställe vid fem, klev in i hallen och där stod tre par som inte direkt var kända, men efter någon timmas samtal insåg vi att vi har flera beröringspunkter som tidiagre skolgång, dagis och framför allt att vi bor på samma område. Men precis som vi började känna oss varma i kläderna, så var det dags att skiljas och cykla iväg för att ära varmrätt med ytterligare nya människor. Det var också trevligt och i den andan fortsatte kvällen för att avslutas jos ett av värdparen på efterfest, där fick vi träffa alla som varit med under kvällen. Verligen ett nytt och kul koncept för fest, möjlighet att träffa massor med nya människor, äta en god tre rätters middag och bara behöva laga en rätt, perfekt. Hoppas verkligen att vi kan få till något liknande redan till våren igen, det vore superkul att göra det till tradition..
Karta från Eniro

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har hört talats om dessa fester förut, vad kul att de börjar hitta upp till våra trakter oxå! Det verkar häftigt!!

Anonym sa...

Berns och cykelfest i höstrugg.. vilka kontraster! Själv avstod jag en middag på Operaterassen i fredags för att åka hem och packa/flytta.

Även jag har hört om detta mat/festupplägg.

Anonym sa...

Hej igen! Nu har jag fixat bokutmaningen!!!

Ang fotot till detta inlägg, bör verkligen klickas upp o njutas. PAMPIGT!!