tisdag 21 oktober 2008

Fantastisk helg

Det är verkligen skönt att bara få vara vuxen någon gång och inte bara Ellas mamma. Helgen i grannstan´Skellefteå har varit fantastisk. Fast det är bra att man inte gör sånt här så ofta utan bara någon gång då och då för nu kan vi verkligen uppskatta det. Om man var ut på galej varje helg vore det inte lika kul, det är verkligen konstrasterna i livet som gör det intressant och kul.

Vi åkte redan vid tio på lördag fm. för att hinna shoppa ordentligt innan det var dags för hockey och middag, jag gillar ju inte att shoppa kläder, men lyckades riktigt bra. Det var nog tack vare min lista, jag visste exakt vad jag skulle handla för att kunna ha på mig en bra utstyrsel på kvällen och den blev kanon, fungerade på middag, hockey och nattklubb. Till middagen träffade vi några bekanta till Sambon för att äta middag och umgås. Visst är det väl lustigt ibland hur man känner för människor. Jag hade aldrig träffat de vi åt middag med, men jag och S (frun) hittade varandra som gamla vänner, vi hade nästan inte tid att gå på hockey för att vi hade så mycket att prata om. Undra om det finns något som kallas vänskap vid första ögonkastet??? Vi åkte i alla fall på hockey och sen hem till M och S för att se hur de hade det och för att fortsätta prata. Jag tror till och med att jag var hes på söndag morgon för att vi hade pratat så mycket. När det blev dags att avrunda hemma hos M och S åkte vi in till Statt för att gå på nattklubb....hmmm inte riktigt min grej men man måste ju passa på . Det coolaste med det nattklubbsbesöket var nog att M hade satt upp oss på gästlistan så vi kunda bara glida förbi en 50 m lång kö och sen gå in gratis, snacka om att känna sig VIP. Annars var väl nattklubben som de är mest, mycket folk, hög musik och lite rörigt...inte riktigt min grej, men det är kul att göra det nån gång. Jag och Sambon dansade faktiskt också disco och det är ju alltid kul, fast roligast är nog Sambon som ser ut som en stel robot. Jag kan faktiskt inte förstå hur det kan gå till, han är gudabenådad när det gäller att dansa foxtrot och bugg, men så fort han hamnar på discogolvet är han som en annan person. Kan kanske bero på att han har ont i kroppen, men jag kan inte förstå hur skillnaden kan vara så stor. Helgen var i alla fall toppen och det bästa var kanske att kunna ligga i sängen fram till 12, hände ju aldrig numer...Men sen är det skönt att komma hem och träffa Ella och att vara hemma.
(Bilden från Skellefteå AIK:s hemsida, tyvärr var de bättre än Luleå denna gång och vann matchen med 4-1)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni verkar haft en trevlig helg!
det är roligt att gå ut ibland.Man behöver det!själv sitter vi bakom kartong högen just nu och hittar snart inte ut:)