fredag 16 november 2007

Winnerbäck...jaaa

Så va den stunden upplevd och förbi och fantastisk...det kan jag leva på länge. Inte ens magsjuka i hemmet (inte jag än, men sambon) kan förta känslan av eufori. Underbartt att lyssna på en artist där alla låtar som spelas på konserten är välkända och texterna finns i nuvudet, det är som att träffa gamla bekanta, i två timmar. Nya skivan Daugava är också jättebra, lite mörkare, mer irändsk och med nya fantastiska texter. Jag kan faktiskt inte förstå varför nästan ingen i min bekantskapskrets giller Winnerbäck. Många fraser fastnar som ekon i hjärnan och spår i hjärtat. Några smakprov:
"Allting runt omkring mig gick i ultrarapid
Jag hade inga veckor, inga dar
Bara en röra av en massa tid"
(ur Elden)

Du är ett glashus, och jag är en sten
Men det är du som försöker se igenom mig
(ur Du hade tid)

Många mer finns, en fras för varje tillfälle i livet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Funderade i morse när jag läste artikeln fr konserten om du var där, och det var du visst! Roligt att du uppskattade föreställningen!!!

Mys liv och hem sa...

Lite (läs mycket) avundsjuk är jag.Kul att du kunde vara där.Ha en trevlig helg!