måndag 26 november 2007

Adventsljusstakarnas gåtfulla värld

Är det någon som förstår hur det kan komma sig att adventsljusstakrna aldrig fungerar när man tar fram dem? Varje gång man plockar bort dem så lyser de och varje år man tar fram dem så är det kolsvarta. Jag blir vansinnig på fenomenet, jag ger upp när första ljustakaen inte bara är att plugga i och så får sambon ta över och fixa det. Jag har inte tålamod till det...

Sambo fixar ljusstakarna


Nu är i alla fall alla ljusstakar framme, juldukarna på plats och julgardinerna upphängda. Några nya ljus och ljustakar är inhandlade och nu saknas bara några julstjärnor (blommor) så är jag redo för första advent...eller förresten jag måste söka igen adventsstaken också. Men det är skönt med adventstid, jag blir glad av alla ljus, stjärnor och stakar i alla fönster. Sen är det lika skönt när julen är över och man får ta bort allt, då äär ju våren på ingående och det är dags för tulpaner och ljusa gardiner.

Julfint i förfarstun

Ny duk och mysljus

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min make suckade över att julgransbelysning som inhandlades ifjol, nu endast hade ca 60% kvar av ljusen... Trist. Vad mysigt det ser ut hos dig, du har hunnit långt med pyntandet. Själv börjar jag på fredag då jag skall ta ut en ledig dag. Ja visst är det mysigt med advent!

Persiljas Hus sa...

Mystiskt är vad det är detta med adventsstakarna!!! Det är lika mystiskt som att ett par sockor alltid springer åt olika håll!

Jag vill också ha en förfarstu!!!! Sååå fint!

Anonym sa...

Oj, du är ju nästa klar! Jag som precis ska till att börja sy upp julgardinerna. :S

Avstod uteadventsgranen i år då den inte fått stå ifred de senaste två åren. Trist!

Det är så avstressande att sitta och stirra in i ett tänt ljus..

www.nicas.blogg.se

Ellasmamma sa...

Det är skönt att ha pyntat klart, måste passa på då man är ledig...

Jo jag har också problem med sockarna, nu har vi lagt alla ensamma sockar på ett ställe för att se om deras kamrat dyker upp.