onsdag 14 november 2007

Jämställdhet...suck

Ingen ska påstå att det här med jämställdhet är lätt. Håller på att skriva Piteå kommuns jämställdhetsplan och jag hittar inte formuleringar eller rätta ansatser. Funderar i nyckeltal som kan mäta utveckingen och hur ledarskapet påverkar jämställdheten i organisationen och hur formulerar man sedan allt så att ALLA organisationen förstår....suck, jag som knappt förstår det själv. Frågan är oerhört viktig , för om personalen i kommunen blir mer jämställda och mer medvetna om bristerna i jämställdhet, påverkar det hela samhället eftersom kommunens verksamhet handlar om att ge service till medborgarna. Om kommunen kan vara en bra förebild när det gäller jämställdhet så ger det genomslag på fler ställen. Men hur blir man en bra förebild?

5 kommentarer:

Anonym sa...

alltså... det där var så mycket och så viktigt så jag får återkomma.
en sak vill jag veta, har du tänt slingan?
kram

Anonym sa...

fy det låter svårt värre!

Ellasmamma sa...

Jo slingan är tänd...han kapitulerade...idag har jag gjort julgodis. Sambon och bonusdottern spelade julmusik igår, så nu är de inne på samma spår.

Anonym sa...

hu var konserten?

Anonym sa...

Ge inte upp, vi ska sätta fokus på jämställdheten genom en tydlig jämställdhetsplan. Vi är på god väg tycker jag!

Helena S