söndag 7 oktober 2007

Helgbestyr

Snart är den här helgen också över, de går fort dessa helger. Vi var ute på Kanonudden hela dagen igår för att "docka" vår förgård mot husvagenen och nu är det gjort. Idag ska vi bygga vinterskydd för båten. Men snart är allt klart för vintern även därute. Torsdag- fredag har jag tillbringat vid kukkolaforsen i Tornedalen, planeringsdagar med joobbet, mycket givande på alla sätt och vis... bra arbetspass, trevligt sällskap, fantastiska bastuar (heter det så med flera stycken) och god mat, sedan ett besök på IKEA i Haparanda innan hemfärd i fredags. Mamma undrade om vi känner att vi måste sponsra IKEA jämt nu när vi har dem i Norrbotten...och det är nog så jag känner...hittade massor med saker den här gången också. Ska sortera ur vår klädkammare så för det syftet har jag köpt kartonger och annan förvaring. Nu gäller det bara att hitta energin för att ta tag i det hela. Idag blir det i alla fall utearbete så gott det går med lillan och sen palt hos mamma...men imorogn kanske.

(Dagens bild 6 oktober från Kukkolaforsens hemsida)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan igen..
Min syster bor på Island så jag har varit där några gånger. Det tar bra 3 timmar och flyga och för en norrbottning som räknar avstånd i tid är det ingenting.
Jag ska rapportera om retreaten. Ska bli spännande.