torsdag 16 augusti 2007

Nu är sommaren slut

Jo jag vet att temperaturen de senaste dagarna har kännts mer som högsommar och luftfuktigheten som Grekland, men jag vaet att sommaren är över nu. Jag har precis varit på en promenad med hunden och det är mörkt ute, inte så där kol-mörkt-måste-ha-pannlampa, men mörkt i alla fall. Det bästa av allt är att jag tycker om det, alla sommarens måsten och nöjen är över. Det är helt ok att jobba på hemma och sitta och pyssla på är ok ( i det här fallet är det smabon som pysslar på med lampor som ska upp i fösnttren och jag bloggar, det är också en sorts pyssel :-)). Stressen från början av veckan börjar släppa och det beror pa tt vi gjort nåt åt den, hälften av veden är inne i vedbon (jag har träningsverk), gästrummet är städat och bäddat, frysen är städad osv. Det känns bra att ha kommit igång med saker och gör man nåt varje dag så blir saker tills lut klart. Men nu har både jag och sambon projekstopp tills alla påbörjade projekt är klara, sist vi hade det så råkade vi köpa ett växthus som vi var tvungen att sätta upp.
Men det kanske går bättre den här gången...
Kväll i Tornedalen, lite ljusare än här, än så länge...

5 kommentarer:

Maria sa...

Hej! Här hamnade jag...Visst är det ganska mysigt med mörkret och hösten? Sommaren kom ju av sig så man är väl inte riktigt redo för hösten, men nu när den nästan är här så är det bäst att gilla läget och mysa på...

Anonym sa...

Härli bild från underbara Tornedalen! Tror att det är så att man längatar efter hösten just därför att det är då tiden för pyssel finns...och för att hinna ikapp med alla de där sakerna man inte gjort under sommaren...Kram, kompis!

Anonym sa...

Här i södern är det sååå mörkt. Jag är så glad att jag fick två veckor av Tornedalsljuset i somras Får ta fram det i vinter när det är mörkt och slaskigt.
Hösten är däremot fin, min favorit årstid. Det är så skönt när allt blir som vanligt igen. Inte att förglömma den klara luften och alla fina färger i skogen.

Anonym sa...

Heja bruden...lite action...ni får gärna komma hos oss också för att få saker klara. Det tar tid här och såååå tråkiga saker kvar som plåtbitar, hängrännor, ventilationshål!!! och så vidare. Kram!

Ellasmamma sa...

maria-jag blommar: välkommen hit, jag tycker om mörkret och hösten, men visst är det skönt att ha både ljus och mörker.

lisa: jo hösten är skön, rätt så avslappnad....kram

Esters mamma: jo jag vet att det är mörkt i söder, bodde i Eskilstuna i nästan fem år och det jag saknade mest var ljuset på våren och sommaren, tur att du kan komma upp och få en dos ljus.

Annis: Jag vet att småsaker är tråkiga, vi har en del sånt kvar också, men jag njuter av det som är klart.