måndag 13 augusti 2007

Ella tio månader

Idag fyller Ella tio månader och det innebär att hon varit utanför magen lite längre än hon var i den. Fantastiskt hur tiden kan upplevas olika, när hon var inne i magen kändes nio och en halv månad mer som två år och nu när hon är utanför känns tio månader mer som halva tiden. Vem har sagt att tiden alltid är lika lång eller kort? Ella kryper i racerfart nu och särkilst om jag öppnar kylen, frysen, diskmaskinen, skafferiet eller nåt annat som har intressant innehåll. Ofta försvinner hon och då antingen badar hon i hundens vattenskål eller klättrar på hunden...suck, men sucken är nog mer Önskas än min.

Ella tio månader, kryper för att få tag på kameran...










Idag slog hus- och hemstressen till hemma hos oss. Sambon har varit in en sväng på jobbet för att få undan lite jobb så att han sedan kan arbeta hemma, men med en kanonförkylning i kroppen och alldeles för mycket att göra blev han inte klar... Jag känner mig stressad över allt som inte är gjort hemma. Barnens farfar och farmor kommer till helgen för att fira bonusdotterns femårsdag som infaller på måndag. Innan dess vill jag ha hunnit få i ordning hemma, sy och sätta upp gardiner, få fram gården så att det ryms bilar och inte bara ved, baka lite osv.. ojoj . Men jag har i alla fall lejt ett företag att komma hit på lördag och tvätta alla våra fönster som inte är tvättade på hmmmm.... svårt att veta hur länge sen. Men jag tror att jag hinner få undan det mesta innan helgen, hoppas bara sambon tillfrisknar (han lade sig klockan åtta ikväll).

Helgen i Tornedalen var fantstisk, snacka om att ladda batterierna, trots att stressen slog till idag. Fredag hann vi äta rökt aborre, fiska aborre på sjön, träffa lite släkt och bada bastu...underbart. Lördag dök tjejgänget upp till lunch och sedan hade vi en underbar dag och kväll, med många skratt, allvarliga samtal, femkamp, bastu, vin och grillning i mörkret. Söndag var vikt åt IKEA och det var också trevligt, kompletteringshandlade lite men tog det rätt lugnt. Sedan var det underbart att komma hem till min lill-choppa och resten av familjen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Helger i Tornedalen kan aldrig bli fel! vad kul ni verkar ha haft och vilken underbar(klänning?) ella hade på sej! har ända sedan jag var liten varit fascinerad av "seglar-marin" kläder... stressa inte ihjäl dej, det blir bra ändå!

Anonym sa...

Tiden går fortare och fortare ju äldre barnen och en själv blir. Snart är vi borta och glömda på denna jord...(nu blev jag djup).
Kram!

Ellasmamma sa...

Lisa: Tack för boktipsen, Robert Jordan har jag läst, utom de tre sista böckerna, men inte Neil Gaimans Amerikanska guder, så det blir en trevlig bekantskap. Ella har på sig en typ av body i marin, från killavdelningen.

Annis: Jo så rä det nog att tiden går fortare och fortare, bäst att njuta medan man kan.

Anonym sa...

Ja tiden går, Ester har fyllt 1 och jag förstår inte hur:-)
Vad skönt att få vara på kompisresa. Jag har inte gjort nåt sånt sen Ester kom men nu ska jag iväg på kryss om en månad. Esterspappa och jag ska iväg på en helg utan henne och det kommer att bli första gången som jag lämnar bort henne över natten och jag inte är i närheten. På bröllopsnatten så sov hon på samma hotell men några rum bort...
Hon är så söt din lilla Ella och duktig. Ester började krypa för en månad sen och några tendenser till att gå finns inte. Hon klättrar lite grann men vill inte stå några längre stunder.
Hoppas att det går bra med allt ni skulle göra inför besöket.

Ellasmamma sa...

esters mamma: Jo man behöver de där stunderna för sig själva som vuxna, det är kul med barn men ibland måste man få vara själv med sambon utan barnen också. Vi var iväg på en weekend i Stockholm i början av juni och det var skönt, sen är det ju så mysigt att komma hem och träffa lillan igen.
Det som är så spännande är att barn är så olika och utvecklas på olika sätt, men alla kommer dit de ska ändå.

Anonym sa...

Gurkorna kommer från Obs i Luleå! *sov gott*