onsdag 29 augusti 2007

Nej, jag har inte slutat...

...men det blev en lång bloggpaus, utan att det var tänkt så. Det har varit en hektisk vecka sen bonusdotterns födelsedag. Bland annat har jag hunnit med gudsonens tvårskalas och det var kul, men med trötta barn sen. I onsdags kom min bästa vän från Stockholm hit och stannade i fyra dagar. Hon arbetar åt Brukshundklubben och det var SM för brukshundar i helgen här. Så det har också blivit en hel del hundtävlingar. Kul att se vovvar och förare arbeta med skyddsmomentet och särskilt på så hög nivå. Sen var det underbart att ha bästa vännen här så lkänge och få rå om henne riktigt mycket. Det är så synd att vi bor så långt från varandra. Men kul att ses när vi kan...
Nu har jag börjat jobba och onsdag blir min andra dag, kul att komma tillbaka och skönt med lite rutiner. Jag kommer att arbeta tre dagar i veckan tisdag, onsdag och fredag. Sambon var hemma igår och jag tror att han kvittrade hela dagen, han och Ella myste på och han riktigt njöt av att vara hemma och pyssla. Själv känner jag mig full av energi och hann till och med sy lite på mina dardiner innan Morden i Midsomer började igår. Visst är det härligt att vara ledig, men bra att jobba också.

Trötta kalas barn framför TV:n

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken söt liten prinsessa och prins!

Anonym sa...

Hej älskade vän!
Vill bara tacka för en otroligt mysig och härlig helg hemma hos er! Det var helt underbart att få träffa dig, prata, dela tankar och bara mysa med era barn och Önska.
Det var härligt att komma hem till Mats och Gollum, drabbades dock av piteungarnas förskylning och ligger i dag fredag, fortfarande nerbäddad med värsta förskylningen ;-( Man måste utsättas för dessa småbarnsbaciller lite oftare.... Kram K

Maria sa...

Roligt att du hittat till mig! Välkommen åter!
Och roligt att du också är en Pitebo (är det inte ovanligt många i Piteå som bloggar?!)

Ellasmamma sa...

Annis, visst är de fina...

Katarina, synd att du har däckat, gumman, efter vistelsen här, småbarnsbaciller är inte att leka med, men vi tänker på dig...kram

Maria, kul att du hittat till mig och välkommen åter själv. Visste verkar det vara många bloggande pitebor...vi är kanske ett skrivande folk.