lördag 18 augusti 2007

Lite köksbilder

Eftersom köket är så gott som klart....lite målning och kakling återstår, så tänkte jag visa lite bilder. Köket är underbart att laga mat i och jag trivs som fisken i vattnet där, men jag tror nog att mitt favorit rum i hela huset är biblioteket. Redan nu sitter jag/vi ofta där och umgås, kopplar av osv. och det innan bokhyllan är på plats, fatta hur mysigt rummet kommer att bli när alla böcker också finns här.



Diskbänk, halvköksö och kyl/frys, nära till allt från allt.













En av mina favoritredskap, mitt jättestora, tunga stenmortel.










...och så sittplatsen i biblioteket.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Å så snyggt! Verkligen. Jag förstår att du är nöjd. Hade gärna haft något liknande.

Anonym sa...

Nu har det hänt en hel del sen sist vi var hos er. Jag vill se bild på den inbyggda bokhyllan också!!!

Anonym sa...

Vad tjusigt. Jag vill oxå ha ett bibliotek. Vi har massor av rum i huset men ändå för lite utrymme för alla (mig). Saknas rum för bibliotek, syrum, eget rum, ja alla rum en Estersmamma kan behöva. Himla fint att jag har en egen säng iaf.
Hoppas att ni har en fin helg.

Ellasmamma sa...

Annis: den inbyggda bokhyllan är inte på plats än, den ska en bekant snickra i vinter så det dröjer med kort på den...

Esters mamma: jo en egen säng är nog i alla fall det mest värdefulla man kan ha...fast ett bibliotek är en bra bonus.

Anonym sa...

Vilket vackert bord(pelarbord?) har ett snarlikt som vi har en extraskiva till, det är vårt matgruppsbord....fint kök också, förstår att ni trivs!

Ellasmamma sa...

Lisa: Jo det är ett pelarbord, men vi har tyvärr ingen iläggsskiva till det. Men det är fint ändå.

Anonym sa...

Åh vad fint det har blivit i köket!

Nu är det bara dagar kvar tills jag kommer upp och ser det i verkligenheten!

Kram på dig hjärtat!

Katarina

Ellasmamma sa...

Katarina, längtar tills du kommer hit, då får du se köket live och dricka vin i biblioteket.