torsdag 9 augusti 2007

Hemma på besök

En skön vecka har vi haft i husvagnen och nu är vi hem på snabbvisit. Jag åker på tjejträff i Tornedalen i helgen, alldeles själv utan sambo, barn och hund en hel helg...undrar hur det kommer att kännas? Sambon åker till Sikfors med husvagnen och Ella för att möta upp några kompisar. Vi är bara hem en sväng och tvättar och packar om.


Men sen blir det lite mer arbete hemma för nu är det bara två veckor tills jag börjar arbeta och då blir det tre dagar i veckan, ska bli skönt att vara lite mer på jobber, jag får ju mer gjort, men konstigt att inte träffa Ella så mycket. Sambon ska försöka få undan lite hemma innnan jag börjar jobba, för att bära in och stapla ved med en Ella som kryper omkring är inget lätt jobb.


Ella har varit på en sandstrand för första gången i sitt lv och det verkade som en trevlig upplevelse, hon kröp runt och åt sand och pinnar ända tills hon upptäckte att det inte var gott. Sedan försökte hon ta min bok (Flickan som lekte med elden...fantastiskt bra, vill inte läsa nån annan deckare nu) och äta upp tidningen med korsord. Sambon har börjat springa och det tycker hunden är super, men han springer lite för sakta för henne än, men det blir väl bättre eftersom.
Ella försöker äta sand

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kul att höra av dej! Lyllos dej som ska till tornedalen, jag är ju en tornedalen-wanna-be sen vi firade midsommar där, helt underbart!!! hmm vart ska jag börja med boktipsen?..Robert Jordans serie om draken återfödd(världens bästa i min mening men lååång serie, är väl uppe i 28? böcker och pågår än...)sen är Neil Gaimans Amerikanska guder super!!!(måste läsa om snart) gillar också Steven Kings Svarta Huset...återkommer när jag kommer på fler! Ha en helt fantastisk helg i fantastiska tornedalen...jag är såå avis!

Anonym sa...

gudAR ska det stå:)))

Anonym sa...

Söt-ella som är rädd för moppar. Klart den ska säljas då...den är på blocket nu så hon kan komma trygg nästa gång;)
Hoppas ni får det bra i helgen...jag har mailat ett brev till dig men jag fick tillbaka det eftersom du har semester. Du kanske kan läsa det sen? Kramisar.