onsdag 17 december 2008

Julstress- var är du?

Jo, den här årstiden brukar jag vara matt av stress och så hispig att jag knappt går att ha att göra med. Men i år verkar den lysa med sin frånvar - julstressen altså... Jag känner mig förväntasnfull och glad eftersom vi ska vara hemma hos oss på julafton och det känns skönt. Julklappar har vi inte handlat än, lite julmat är klart och nästan ingen städning är gjord och det borde stressa, men i år gör det inte det. Men den kommer väl ju närmare julafton skrider.

Ella är rätt så pigg nu, inge feber och bara lite hosta, däremot känns det som om jag håller på att bli förkyld och Sambon är det redan, så vi får väl se hur de närmaste dagarna kan nog bli lite tunga. Kan ju bero på all snöskottning vi har ägnat oss åt den senaste veckan. Det är verkligen längesen vi hade så mycket snö innan jul...men det är fint när allt är skottat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är väl inte heller så där jättestressad än. Men snart slår den nog till, stessen, huset borde städas..julgranen plockas fram, mat o gotter inhandlas, dessutom saknas ca hälften av julklapparna....

Anonym sa...

Härligt att du inte drabbas av stressen!
njut av tillvaron istället ..

Anonym sa...

Kikar in för att önska dig o hela din familj (även mor o far o syster m fam) en riktigt GOD JUL!!