måndag 8 december 2008

Julklappasfunderingar

Bild från Fira jul.nu

När vi har personalmöte på jobbet inleder vi alltid med dagens fråga och imorse var det "Vad vill du tomten ska komma med i år?" De flesta svarade i stil med: friska barn eller barnbarn, snö, en bra bok osv. Min var av det mer materiella slaget, ett Nintendo Wii som vi redan köpt till familjen...

Jag gillar julklappar, både att få och att ge bort och jag skulle inte vilja sluta ge dem till de vuxa utan bara till barnen som många gör idag. Vilken bild sänder man ut åt barnen om man bara låter dem frossa i att få och inte visar att det är roligt att ge också. Jag gillar att fundera ut klappar som passar, de behöver inte vara dyra, men gärna personliga. Sen lyckas man ju inte alltid med det men det är tänkandet och sen glädjen hos de som får det som ger mig tillfredsställelse.

Det är klart att jag också vill ha fred på jorden, mat till alla fattiga, frisk familj osv. men jag ivll också ha hårda paket...eller mjuka, men paket i alla fall. Visst är det fubbelt med allt överflöd, men jag gillar det...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har slutat köpa julklappar, tycker att det är ganska skönt att slippa den bördan. Kanske ett litet paket åt oss själva, typ bärbar dator ???