måndag 29 september 2008

Nostalgikväll

Trots att det bara är början på veckan så känns det som om det är helg redan imorgon. Jag åker till Stockholm bara för att gå på fest på Berns. Känns kanske lite överdrivet, men så är det och det är väl inte många gånger i livet. Det är 10-års jubileum för Lokala investeringsprogam (LIP) som jag arbetade med från 1998 till 2001. Alla som arbetat eller varit inblandade i det under de tio åren är bjuden på rejäl fest på Berns. Det ska bli fantastiskt kul att träffa alla igen. Vi var ett kanongäng medans jag arbetade där och flera av tjejerna från den tiden är fortfarande mina bästa vänner. Så jag ser verkligen fram emot en helkväll.

På den tiden arbetade jag som informatör och det var ett mycket stimulerande och krativt arbete, jag drömmer faktiskt om att arbeta med information någon gång och den chansen kommer kanske. Hur som helst så var jag med nästan från början när LIP startades och en av mina första arbeten var att ta fram en logotyp för LIP och här är den:
Lite förändrad och stylad, men dock den jag skapade en gång i tiden. Känns verkligen lite sentimentalt och nostalgist. Jag har aldrig haft så roligt på ett jobb eller arbetat med något som utvecklat mig i så snabb takt. Jag saknar verkligen att utvecklas i den hastigheten, men det gör man nog bara i början av sin karriär eller i början av ett arbete. Jag har ju varit på mitt nuvarande arbete i fem år och det känns som om vissa saker är rutin fastän jobbet verkligen är föränderligt.

Hur som helst så ska det bli en fantastisk kväll i goda vänners lag...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg logotyp. Men var roligt att åka till STockholm. Det var inte igår jag var i Stockholm, men vi får se, det kanske blir en dag som jag får möjlighet.

Anonym sa...

Jag var däremot i Sthlm igår!! Men jag såg dig inte ;)

Anonym sa...

Tack för ett underbart dygn!!! TACK för att du en är sådan UNDERBAR vän och för all hjälp och stöd under min jobbiga dag i går med hundarnas veterinärbesök...! De mår alla bra och jag har vilat upp mig efter det kaotiska dygnet med den efterföljande festen...!
Puss och Kram

Anonym sa...

Känn dig utmanad. Om dina bokvanor. Frågorna finns på min blogg. //Helena