fredag 26 september 2008

Vad är att vara vuxen?


Idag har jag varit på en föreläsning om ungdomars sätt att kommunicera. Den inleddes med en skämtsam lista på hur man är då man är vuxen. Frågan för mig är, när blev jag vuxen? Jag vet inte, men jag tror att det slutliga beviset på att jag faktiskt är vuxen var när jag fick barn. För första gången i mitt liv kommer någon annan än jag i första hand, i alla lägen, inte bara ibland. För mig blev det insikten om att jag faktiskt är vuxen. Hur är det för dig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja livet ändrades ganska drastiskt när man fick barn att ta ansvar över, jag håller med dig det är nog då man blev tvungen att vara vuxen. KRAM o ha en trevlig helg!

E sa...

Hej, Det är en svår fråga. Men jag måste hålla med dej. Utan mitt barn hade jag kanske aldrig blivit vuxen. Eller ska man mäta vuxenhet i klokskap så känns det som barnen är mer vuxna än vi ibland. =) Trevlig att hälsa på hos dej och hoppas du haft en fin helg.