måndag 8 september 2008

Muurikka


Bild från www.muurikka.se
Laga och äta mat utomhus är speciellt, lite omständigt innan maten är gjord och sen är den så oerhört god när man äter den. I helgen fick Sambon en Muurikka wok i födelsedagspresent och dessutom har vi gjort i ordning vår nya grillplats och helt plötsligt blev utomhusmatlagningen en fröjd. Problemet är att jag har för dåligt med recept för våra Muurikkor (en vanlig sen tidigare och nu nya woken). Det är svårt att hitta recept på internet som är gjorda för matlagning utomhus. Är det någon som har bra förslag på recept som går bra att laga utomhus med muurikka?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad det ser gott ut med mat på Muurikkan. Har ingen själv ännu, men hoppas att få en så småningom. Jag har fått äta mycke gott från den när jag varit "hemma" och vi varit på skotertur.

Anonym sa...

plättar, pannkaka
hoppas att ni har det bra
kram

Anonym sa...

En Muurikka ska jag önska mig i julklapp!!! Mys på er!!

Anonym sa...

Hej vännen!
Hittade denna sida när jag letade efter receptet till Krabbelurer (jag tappar alltid bort mitt eget...) http://www.morlandascoutkar.se/receptbok/baka-pa-lager-och-hajk/krabbelurer/

Smaklig måltid!!!

Kramis

Anonym sa...

Vi brukar snabbt fräsa upp lite suovasskav i muurikan, sen sätter vi det i Pitabröd tillsammans med lite tomat, gurka, paprika och ngn god dressing till. Grönsakerna kan man blanda ihop i en burk redan hemma. Pitabröden kan Ni också värma på Muurikan.