måndag 13 december 2010

På resande fot igen

Det har varit en orolig höst, tredje gången till Stockholm sen i november och det enda jag hinner se även denna gång är Långholmen. Utbildningen jag går är rätt bra och jag hoppas verkligen att jag får nytta av den framöver. Men tanken är ju att Piteå kommun ska jobba med jämställdhet nu så nån nytta kan det väl finnas för lite kunskap i strategiskt jämställdhetsarbete.

Hösten har varit rörig även på andra sätt med bröllop, flytt och massor med jobb. Sen tar det också tid att landa på ett nytt ställe, både fysiskt och mentalt. Nu börjar i alla fall lägenheten kännas mer som ett hem och miste som ett lager med saker. Arbetet på Kanonudden går också framåt och förhoppningsvis kan vi flytta in i huset under vårvintern. Men man vet ju aldrig...

Nu ser jag i alla fall fram emot julhelger, framförallt för att jag ska vara ledig och sen är set så skönt att slippa stressa iväg på morgonen när alla är trötta. I år har jag inte ens hunnit bli julstressad än, men det kommer väl.

Kall vinter i år, men ack så vacker.



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild, hälsa din pappa, jag hörde att han genomgått en coronar by pass operation

Ellasmamma sa...

Jo det har han och det har gått bra, han är vid gott mod fast han har ont. Jag ska hälsa honom. Hoppas att ni har det bra också.