torsdag 16 december 2010

En om dagen: Day 01 – Introduce yourself

Jo just det, vem är jag egentligen. En kvinna i mina bästa år, fyller snart 40 och tycker det är lysande, har man, barn (en bonusdotter på 8 år och en egen Ella på 4 år), två schäfrar, en lägenhet, ett sommarhus, en husvagm osv. Men frågan är om JAG kan beskrivas utifrån de yttre attribut jag har i saker och relationer eller om JAG är något annat, eller kanske både och.

Jag ligger hellre i soffan än motionerar, läser just nu hellre inredningsmagasin än böcker, äter mörk istället för ljus choklad, blir vansinnig över könsstereotyoer i samhället och upprätthåller dem också själv, trivs i lägenhet fast jag är husmänniska, vill ha julledigt fast jag gillar tuiner och vardag.

Jag gillar att bo i den lilla småstaden i Norrbotten samtidigt som jag myser när jag är i storstans anonymitet, jag drömmer om ensam plats på landet fast jag blir lappsjuk efter några timmar utan sällskap och uppkoppling. Jag är både och och inget utav, kan beskrivas både utifrån saker & relationer och utifrån tankar drömmar och känslor, JAG är JAG, helt enkelt.


Inga kommentarer: