lördag 18 december 2010

En om dagen: Day 03 – Your parents

Föräldrar ja, jo det är väl så att om mina barn är lika förtjusta i sina föräldrar när de är i min ålder som det jag är, då har vi lyckats bra jag och min man. Jag skulle kunna säga att mina förädlrar är det bästa som finns och det låter kanske överdrivet, men det är så jag känner. Jag kommer ihåg när jag pluggade i Umeå och en morbor gick bort plötsligt och jag insåg att mina föräldrar också är dödliga och att sannolikehten att de dö före mig är rätt stor, jag var nere en hel vår. Kom hem till mamma och pappa, jag och mamma förbereder mat i köket och börjar prata om det som hänt och jag berättar om min ångest. Då säger hon " äh det är väl bara att acceptera och gå vidare för vi kommer ju att dö nångång och förmodligen före dig". Så är det med mina föräldrar, raka, ärliga, iriiterande, coola, jobbiga, glada och alldeles underbara.

Ikväll har jag hämtat hem dem från bussen, de har varit i Umeå i två veckor och det är såå skönt att de är hemm igen, välbehållna och glada. Vi ser alla fram emot en skön jul tillsammans.

Inga kommentarer: