söndag 19 december 2010

En om dagen: Day 04 – What you ate today

Mat ja, mat har alltid varit en stor del av mitt liv, ibland nog så stor. Jag gillar att både laga och äa maten och ibland önskar jag att jag kanske inte var fullt så förtjust i matlagning för det sätter sina spår.

Söndag idag och det brukar vara en intressant matdag eftersom det finns gott om tid. Frukost var en gammal goding, rostat bröd med skinka och mimomsasallad, precis som jag och min bästa kompis åt i Arnemark på gymnasiet. Alltid lika gott och lika onyttigt. Sen måste kaffet vara starkt, hela dagen an bli förstörd om inte morognkaffet är tillräckligt starkt...eller, det är i alla fall godar emd starkt än svagt kaffe. Lunch blev en färdig minipizza från ICA, inge höjdare men den fyllde sitt syfte. Inte så kul att fixa mat i en kall husvagn så därav nödlösningen. Tillbringade några kalla underbara timmar skottande på Kanonudden idag, helt underbart vackert när månen lyser svagt över fjärden mitt på dagen. Efter en frisk, myggfri promenad från mamma och pappa i Hortlax hade maken tillagat en underbar tortellini med riven ost och citronolivolja, supergott toppat med ruccola.

Så ni ser hur det är, varje dag, speciellt helger, är bara en planering inför nästa goda måltid och funderingar hur man ska hinna äta allt gott som finns.

Inga kommentarer: