onsdag 18 juli 2007

Livets allvar


Jo visst kan man beklaga sig över att det är långtråkigt att vara ledig på sommaren, men det är verkligen ett I-landsproblem. Har man inte allvarligare saker att klaga på så ska man nog låta bli. Pratade med en god vän idag (själsfrände) och fick vet att hon fått metastaser i lymfkörtlarna runt halsen, det är åtta år sen hon var sjuk i cancer och räknade sig numer som frisk, men livet blir inte alltid som man tror. Jag önskar verkligen att hon sluppit det och av hela mitt hjärta att hon ska bli frisk. Hon och hennes familj har drabbats hårt av cancer, hennes pappa dog förra året i det och andra vänner och släktingar till henne har också drabbats i olika omgångar. Livet är verkligen inte rättvist, jag tycker att de har haft sin beskärda del av sjukdomar, smärta och sorg, men än en gång är de drabbade.


Jag är så tacksam över att min familj, min släkt och mina vänner är friska och lever sina liv. Tänk om vi skulle uppskatta det vi har lite mer och inte gnälla på det inte har eller har tid med. Ut och njut av sommaren och livet här och nu, det ska i alla fall jag göra. Jag lovar att sluta gnälla på småsaker som inte går som jag tänkt, det är ju så många andra stora saker som är så bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var tråkigt besked...visst får man sig tankeställare ibland när man klagar. För det mesta har man det ju superbra men det räcker ibland inte. Då kan vi bli påminda om livets svårigheter...

Anonym sa...

*KRAM*

Anonym sa...

Livet är verkligen bra orättvist ibland! Vi ska alla vara tacksamma för våra familjer och vänners hälsor och välbefinnande! Det är så lätt att ta det för självklart!!
Tack för att du finns vännen! Kram