torsdag 18 november 2010

Svårt med bloggandet

Upptäckte idag att jag inte bloggat sen i somras och förstår då att tiden går väldigt fort. Har nog haft lite dåligt samvete ibland när jag tänkt på bloggen, men försökt att tränga bort det eftersom jag vill att skrivande ska vara lustfyllt och inte tvingande.

Just nu har lusten att skriva men vi får väl se hur länge den håller i sig. Mycket har hänt denna höst, vi har gift oss, sålt och flyttat från huset och fortsätter arbetet på Kanonudden. Valpen Junior är numer större än sin mamma och barnen har hunnit bli fyra och åtta år. Själv arbetar jag med att avluta utvecklingsarbetet Hållbar jämställdhet i Piteå kommun som jag drivit i snart ett och ett halvt år. Det ska bli skönt att avsluta arbetet och samtidigt lite tomt. Vet inte riktigt vad jag kommer att arbeta med efter jul men återgår i alla fall till att vara personalstrateg. Som tur är kommer jag att arbeta med jämställdhet på 10% av min tjänst tills vidare och blir efterfrågan större som kan jag nog öka på.

1 kommentar:

Malin sa...

Helt rätt, blogga skall man göra för att man har lust med det, får absolut inte bli ngt måste.

Spelar absolut ingen roll om det blir oregelbundet.

Kram fr Kusin Malin