torsdag 25 november 2010

Adventstid...väntans tid

Vid adventstid inleds väntan på den STORA dagen. Nu för tiden har jag nästan mer julstämmning i slutet av november än precis innan jul. Ju älldre jag blir desto jobbigare upplever jag julafton och hysterin runt det. Jag gillar verkligen ljusstakar, glögg och pepparkakor, tycker om att köpa julklappar och se barnens glittrande ögon, men själva julafton gör mig mest stressad. Oavsett om vi är hemma eller åker bort är jag mest bara lättad när alla juklappar är utdelade. Sen kommer årets skönaste dag...juldagen. Finns ingen dag på året som har så lite ibyggda krav som juldagen, läsa en bok, spela TV- spel med barnen, en promenad i vinterväder...bara vara. I år ska jag verkligen försöka att koncentrera mig på att behålla lugnet och njuta av det som faktiskt är en väldigt mysig dag... i alla fall för barnen.

2 kommentarer:

Malkin sa...

Jaa du har helt rätt, Juldagen är bäst :)

Kram

Ullegulle sa...

Jag har precis samma känsla. Bara stress. Det flyger julklappar och julklappspapper om vartannat och man hinner inte se vad någon får eller hur glad någon blir av en julklapp som man lagt ner massor med omsorg med =(. Sen julaftonskväll är inte heller helt fel. Tror att vi avslutar julafton i badbaljan ute =)