fredag 19 november 2010

Idol eller...

Vet inte, är verkligen fredagens höjdpunkt Idol? Jo det är jätteduktiga på att sjunga och de upplever förmodligen The time of their life...men för oss andra borde väl ändå fredagen vara roligare än så. Jag tycker nog lite synd om dem ibland, tänk att exploateras på detta sätt, frågan är väl om de säljer sin själ till djävulen...
Jag själv har i och för sig varit på After work med mina arbetskompisar, så min fredag var inte bara att däcka framför TV:n. Att träffas med jobbarkompisarna utanför jobbet var jättetrevligt, det är längesen vi var så många som gick ut en fredag. Hann dock hem i lagom tid för att se Idol...
After work är ett intresant fenomen, alldeles lagom för en småbarnsförälder, man hinner umgås, äta gott dricka nån öl och hinna hem innan man har somnat. Fredagar är lite för korta, finns ingen kväll i vecka som jag lägger mig så tidigt som fredag, för jag orkar itne vara uppe helt enkelt. Imrogon bär det i alla fall av til svärföräldrarna (på riktigt denna gång) i Sävar.

Inga kommentarer: